Kandidaat | |
Geboortedatum | 06-02-1972 |
2008 - 2014 | HBO Bedrijfskunde | |
2003 | Diverse sales en marketing | |
1993 - 1994 | NIMA-B | |
1992 | NIMA-A | |
2014 | Cisco Sales Expert; Cisco Sales Expert (CSE) | |
2013 | VMware Sales Professional; VMware Sales Professional (VSP) | |
2013 | Citrix Certified Sales Professional; Citrix Certified Sales Professional (CCSP) |
2016 - 2019 |
Sales Manager
Verantwoordelijk voor het opzetten van alle salesprocessen en deze implementeren in een organisatie die volledig uit technici bestond. Het veranderen van een organisatie die commercieel passief de klanten bediend naar een organisatie die de omzet bij bestaande klanten ophaalt en die actief opzoek gaat naar nieuwe klanten en mogelijkheden in de markt. Taken en verantwoordelijkheden: * Het uitwerken van een sales en marketingplan met de daarbij behorende doelstellingen, acties, rapportages, targets en bewaking van de uitvoering. * Het inrichten van de CRM-omgeving en forecasting modules in Autotask en daarbij behorende rapportages. * Het opzetten van accountplannen en zorg dragen voor het realiseren van de doelstellingen bij klanten. * Marketingactiviteiten en sales activiteiten ontwikkelen en uitzetten om nieuwe klanten binnen te halen. * Aansturen en ondersteunen van 4 buitendienst medewerkers * Relatiebeheer key-accounts en afhandelen grote prospects. |
|
2014 |
Oprichter, Manager en voorzitter
De Stichting heeft ten doel bij te dragen aan de sociale samenhang, betaalbare maaltijden te bieden aan bewoners en sociaal/ beroepsgericht vrijwilligerswerk aan te bieden aan bewoners van de Rotterdamse deelgemeente IJsselmonde, waarbij het accent ligt bij de kwetsbare groepen. Hierbij sluiten we aan bij de collectieve voorzieningen van zorg en welzijn. Tot 2015 was ik naast het voorzitterschap van de stichting verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en de bedrijfsvoering. Verantwoordelijkheden en taken: * Dagelijkse leiding over 30 werknemers * Contacten met gemeente Rotterdam inzake subsidies * Inkoopafspraken met toeleveranciers * Deelname aan sociale samenwerkingen * Binnenhalen sponsoring |
|
2012 - 2014 |
Accountmanager
Het accountmanagement van nieuwe en bestaande klanten inzake het volledige ICT-dienstverleningspakket van INISI waarbij VoIP, BYOD en UC mijn speerpunten waren. Mijn werkzaamheden bestonden vooral uit: * Beheren van bestaande relaties (benoemde accounts) * Acquisitie van prospects * Opstellen van offertes. * Binnen INISI spraak oplossingen een breder draagvlak geven in het diensten portfolio. * Het behalen van diverse commerciƫle certificeringen op verschillende oplossingen (CISCO, VMWare en Citrix) |
|
2009 - 2012 |
Sales Manager
Opzetten van de sales en marketingstrategie van de NCT Groep. NCT was volledig afhankelijk van 1 directe klant en een klein aantal partners. Gezien het producten portfolio, kennis en doestellingen moest de organisatie omgezet worden van een technisch uitvoerende organisatie naar een sales gedreven organisatie. Mijn werkzaamheden bestonden vooral uit: * Opstellen, implementeren en uitvoeren van een sales en marketingplan. * Opzetten van een landelijk dekkend distributie/partner kanaal. * Opleiden en coachen van het verkoopteam (3 personen). * Acquisitie van nieuwe directe eindklanten in voornamelijk de zorgwereld. * Campagnes met toeleveranciers en partners opzetten om het NCT-productenportfolio beter te positioneren in de markt * Relatieopbouw met verschillende organisaties in de zorg. |
|
2007 - 2009 |
Sales Executive
Adviseren, begeleiden en verkopen van hoogwaardige E-HRM en securityoplossingen in het top 500 segment bij potentiƫle en bestaande klanten. * Projectmatig verkopen van complexe technische en IT gerelateerde oplossingen bij nieuwe en bestaande klanten. * Relatiebeheer van bestaande (internationale) large accounts en het aansturen en begeleiden van verbeteringen in de securityoplossingen bij de klant. * Bidmanagement van Europese aanbestedingen. * Verzorgen van softwaredemonstraties. Belangrijkste producten: E-HRM, Toegangscontrole, Tijdsregistratie en Video surveillance. |
|
2003 - 2007 |
Sr. Account Manager
Adviseren en verkopen van grote communicatie platformen en IP-video surveillance. Met name bij de overheid en top 500 zakelijke markt * Projectmatig verkopen van complexe oplossingen bij voornamelijk nieuwe klanten. * Bidmanagement bij Europese aanbestedingen. * Relatiebeheer van internationale accounts. |
|
1999 - 2003 |
Directeur en Eigenaar
Het verkopen van bereikbaarheid belminuten vast/mobiel en internet toegang tegen scherpe tarieven en deze middels 1 factuur presenteren in combinatie met management rapportages. * Acquisitie van nieuwe klanten (voornamelijk brancheverenigingen). * Onderhandelingen en relatiebeheer met toeleveranciers. * Dagelijkse leiding over 10 personeelsleden. |
|
1995 - 1999 |
Sales Manager
* Dagelijkse leiding over de afdeling sales en uitvoering van de businessunit Systems (5 personen). * Verkopen van Telecomoplossingen bij bestaande en nieuwe klanten. * Toepassen van cross-selling op de diensten van de zuster units. |